Forretningsbetingelser

Ved at benytte dig af VSYSs services og produkter accepterer du samtidig nedenstående forretningsbetingelser. Læs dem derfor grundigt. Sidst revideret d. 17. November 2014

Almene bestemmelser

Ved bestilling af serviceydelser og anvendelse af software hos VSYS (herefter kaldet Leverandøren) accepterer køber (herefter kaldet Kunden) nærværende forretningsbetingelser. Accept sker ved afkrydsning under tilmelding. Leverandøren har ret til at ændre i forretningsbetingelserne. De gældende forretningsbetingelser accepteres af Kunden, før en aftale indgås mellem Leverandøren og Kunden. Det påhviler Kunden til enver tid at holde sig ajour med de gældende forretningsbetingelser.

Abonnement

Ved anvendelse af Leverandørens software opnås alene en brugsret. Enhver bestilling af produkter og ydelser hos Leverandøren sker ved Kundens samtykke, udtrykt ved afkrydsning af forretningsbetingelser. Til et abonnement må der oprettes det antal brugere, som det enkelte abonnnement foreskriver, men kun én juridisk enhed må anvende det. Såfremt du tilmelder dig automatisk betalingsservice, kan du ændre dine kortoplysninger, så de altid holdes opdateret.

Ophavsret

Alt materiale, der forefindes på Leverandørens webside og software, tilhører Leverandøren. Det gælder såvel designs, tekster, funktionalitet og helhedsindtryk. Såfremt du ønsker at citere eller på anden måde omtale Leverandøren, bedes du forudgående anmode Leverandøren om skriftlig tilladelse.

Leverandørens ydelse

Leverandøren har udviklet et værkstedsplanlægning og håndteringprogram til nyopstartede, mindre og mellemstørrelse virksomheder, der er tilgængeligt online. Herudover har Leverandøren ingen forpligtelser over for Kunden.

Identitet og betalingsansvar

Ved tilmelding hos Leverandøren tiltræder Kunden med korrekte oplysninger om identitet og validitet samt sikrer, at oplysninger om Kunden er sandfærdige.

Pris og betalingsbetingelser

Alle priserne er angivet i danske kroner og er incl. moms. Ændringer i valutakurser, afgifter, forsikring, nettoprisindekset, fragt og indkøbsomkostninger medfører, at Leverandøren kan justere priserne, således at Leverandøren stilles uændret. Taksering sker i overensstemmelse med Leverandørens til enhver tid gældende priser.

Dataindsamling

Leverandøren indsamler løbende oplysninger om brugsadfærd, når Kunden og andre brugere anvender Leverandørens webside, API, services eller software. Denne dataindsamling er anonym og anvendes med det formål at optimere services og indretning af softwaren.

Konkurrence og rettigheder

Ved registrering hos Leverandøren bekræfter du samtidig, at du ikke er i konkurrence med Leverandøren eller arbejder for virksomheder, der er i konkurrence med Leverandøren. I konkurrence med defineres ved, at du arbejder i eller er ejer af en virksomhed, som sælger værksstedsstyrings-software. Alt software, design, arkitektur, tekst o.lign. er beskyttet af ophavsretten samtidig med, at navne og egenudviklede termer er anvendte varemærker.Enhver overtrædelse heraf vil blive retsforfulgt, og krav om betaling vil finde sted. Leverandøren har rettigheder til softwaren. Leverandøren kan overdrage sine forpligtelser til tredjemand under samme forretningsbetingelser.

Misligholdelse

Al betaling fra Kunden til Leverandøren foregår som udgangspunkt ved automatisk forudbetaling, når Kunden registrerer sit betalingskort. Såfremt betaling ikke indgår til den fastsatte forfaldsdag, vil dette kunne medføre påløb af yderligere inddrivelsesomkostninger, herunder renter og rykkergebyrer, der belaster Kunden. Ved forsinket betaling påløber der morarenter fra forfaldsdagen med 2 % pr. påbegyndt måned samt et gebyr på 100 kr. pr. rykker. Inddrivelse vil kunne påbegyndes uden forudgående varsel. Såfremt sagen som et led i inddrivelsen overgives til advokat, vil advokaten eller Leverandøren kunne kræve yderligere inkassoomkostninger. Ved misligholdelse af Leverandørens forretningsbetingelser opsiges samarbejdet øjeblikkeligt. Leverandøren har ret til at lukke for Kundens adgang til software, såfremt betaling ikke sker rettidigt.

Ansvarsbegrænsning

Leverandøren tager forbehold for programmeringsfejl og servernedbrud. I tilfælde af opdatering af software eller udstyr har Leverandøren ret til at lukke for adgangen i en passende periode, som typisk vil ske, hvor færrest mulige Kunder vil blive påvirket af det. Adgangen til Leverandørens software udvikles løbende, og Leverandøren giver adgang til softwaren, som den forefindes og uden garanti. Leverandøren kan ikke holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tab, der er sket i forbindelse med anvendelse af Leverandørens software. Leverandøren er ligeledes ikke ansvarlig for hacker-angreb, vira eller force majeure.

SMS

Leverandøren udbyder SMS som service via eksterne leverandører, hvor Kunden kan sende SMS til Kundens kunder hvis Kunden er tilmeld tredjepart service. Det sker på Kundens eget ansvar og Leverandøren kan ikke drages ansvarlig for evt. fejl og mangler ved denne funktion.

Tavshedspligt og sikkerhed

Al data, der indtastes i Leverandørens software, sker uden videre adgang for andre. Leverandøren behandler således al data med tavshedspligt. Leverandøren har anlagt softwaren med høj sikkerhed og forsvarligt for at forebygge, at uvedkommende får adgang til disse data.

Opsigelse

Fra den dag Kunden tilmelder sig Leverandørens abonnement, kan Kunden ubegrænset prøve softwaren i 30 dage. Derefter koster brugen af softwaren penge. Ingen refundering eller fortrydelsesret ydes på påbegyndte perioder.

Abonnement, som er indbetalt, refunderes ikke. Hvis Kunden fx betaler 12 mdr. forud, kan dette beløb ikke refunderes. Der er ikke 14 dages fortrydelsesret eftersom Kunden har mulighed for at teste softwaren uforpligtende i 30 dage inden ibrugtagning. Abonnementet forlænges automatisk hver måned, medmindre Kunden opsiger aftalen skrifligt under “opsig”. Opsigelse skal ske ved skriftlig eller telefonisk henvendelse til Kundeservice, som bliver bekræftet efterfølgende per email. Efter opsigelse forpligter Leverandøren sig ikke yderligere overfor Kunden.

Tvister

Tvister skal afgøres ved Leverandørens vedtægtsbestemte hjemting.